De case

Mede door het succes van de ‘Bij de Boot’-formule ontstond bij Rebotex behoefte aan een net zo prettige en passende naam voor de restauraties op de schepen zelf. Een naam die de lading dekt en waar de medewerkers trots op kunnen zijn. Daarbij maakte ook de nieuwe boot ‘Texelstroom’ zijn opwachting, waar een ongekend grote en luxe restauratie zou gaan komen. Een belangrijk moment dus.

Wat ging daaraan vooraf…

Enkele jaren daarvoor werd de kiosk in Den Helder gerenoveerd. Zilte Zaken werd gevraagd mee te denken over interieur, uitstraling en naam. Dat laatste werd ‘Bij de Boot’. We ontwierpen een logo en huisstijl en voerden dit door in onder andere menukaarten, signing en gevelbelettering.

Nieuwe naam ‘Op de boot’

Tijdens een brainstormsessie werd gekozen voor de naam ‘Op de Boot’ met de toevoeging ‘Eten &  Drinken’. Toepasselijker kan bijna niet! De Texelaar drinkt een bakkie koffie ‘op de boot’, de medewerkers werken bij het buffet ‘op de boot’ en de reiziger reist ‘op de boot’. 

Een eigen stijl

Een nieuwe naam vraagt om een nieuwe visuele identiteit. We maakten om te beginnen een aantal moodboards met voorstellen voor kleur- en sfeergebruik en ideeën voor belettering, servies en kleding. Hierbij hielden we uiteraard rekening met het door C-Job ontworpen interieur van het nieuwe schip de Texelstroom. Het logo is geïnspireerd op het bestaande Bij de Boot-logo, maar dan sterk gestileerd. De typografie is gebaseerd op het TESO-logo. De ronde vorm in het logo suggereert het heen en weer varen en de loop van de zon. Voor de belettering aan de buitenzijde van het schip werd gekozen voor 3D box letters met een bronzen (nautische) uitstraling. Intussen werden ook andere uitingen, van kleding tot dienbladen, ontwikkeld.

Tweede fase

Rebotex verdwijnt als handelsnaam en heet voortaan ‘Op de Boot. Eten & Drinken.’ Uiteindelijk gaan alle restauratie-onderdelen Op de Boot heten. Voor ons was het niet alleen leuk, maar ook eervol om ook te mogen helpen bij het implementeren van de nieuwe stijl op de andere boot, de Dokter Wagemaker, en in de kiosk in Den Helder.

Resultaat

Met een herkenbare sfeer, signing en kleuren creëert Op de Boot een gevoel van vertrouwen en kwaliteit bij de gasten aan boord en in de kiosken. In hun missie om bij de komst van de nieuwe boot én met de nieuwe naam een flinke kwaliteitsslag te maken is Rebotex/Op de Boot meer dan geslaagd!

Neem contact met ons op

Ben je van plan om een bedrijf te starten of is je huisstijl toe aan een opfrisbeurt en kun je daar wel wat hulp bij gebruiken? Schroom dan niet en neem contact op met Ronald of Romana: (0222) 310 618 of info@ziltezaken.nl

Cases

Ik zie je bij Bries20!
We vertellen je graag hoe een avontuur van een Larense familie dé aanwinst van De Koog werd.

101 websites: een greep uit…

Bij Zilte Zaken maken we gemiddeld zo’n 12 websites per jaar. Altijd met behulp van de laatste technieken en de meest optimale functionaliteiten passend bij de doelstelling en doelgroep(en) van de website. Hoe eenvoudig of uitgebreid ook, en wat je budget ook is. Check it out:

Restyling ‘Op de Boot’
Rebotex is sinds de jaren ’80 de naam van de restauratie aan boord van de TESO-schepen en de kiosk in Den Helder. De naam Rebotex (Restauratie Boot Texel) werd inmiddels ervaren als weinig zeggend en emotieloos. Daarom vroeg Rebotex ons mee te denken over een nieuwe naam.

Een rijke geschiedenis van vliegeniers, parachutisten en andere stoere avonturiers.
Een prachtige locatie, een fantastisch uitzicht en een rijke geschiedenis. Maar waar het nog aan ontbrak… een krachtig en inspirerend merkverhaal. Zilte Zaken ging ermee aan de slag!

Zuivelboerderij Texel: Heerlijke zuivel op sien Texels!
175 koeien die samen 1,6 miljoen liter melk per jaar produceren. Hiervan gaan Corine en Evert de komende jaren steeds meer verwerken tot yoghurt en kwark.

Brouwerij De Boei

Bijzonder speciaalbier van Texel Bijzondere bieren verdienen een bijzondere verpakking. Dat dachten Joscha en Inge van Brouwerij De Boei ook en namen contact met ons...

Read More »