Op de boot

 

Bel me terug

 

Stuur een e-mail

De case

Mede door het succes van de ‘Bij de Boot’-formule ontstond bij Rebotex behoefte aan een net zo prettige en passende naam voor de restauraties op de schepen zelf. Een naam die de lading dekt en waar de medewerkers trots op kunnen zijn. Daarbij maakte ook de nieuwe boot ‘Texelstroom’ zijn opwachting, waar een ongekend grote en luxe restauratie zou gaan komen. Een belangrijk moment dus.

Wat ging daaraan vooraf…

Enkele jaren daarvoor werd de kiosk in Den Helder gerenoveerd. Zilte Zaken werd gevraagd mee te denken over interieur, uitstraling en naam. Dat laatste werd ‘Bij de Boot’. We ontwierpen een logo en huisstijl en voerden dit door in onder andere menukaarten, signing en gevelbelettering.

Nieuwe naam ‘Op de boot’

Tijdens een brainstormsessie werd gekozen voor de naam ‘Op de Boot’ met de toevoeging ‘Eten &  Drinken’. Toepasselijker kan bijna niet! De Texelaar drinkt een bakkie koffie ‘op de boot’, de medewerkers werken bij het buffet ‘op de boot’ en de reiziger reist ‘op de boot’. 

Een eigen stijl

Een nieuwe naam vraagt om een nieuwe visuele identiteit. We maakten om te beginnen een aantal moodboards met voorstellen voor kleur- en sfeergebruik en ideeën voor belettering, servies en kleding. Hierbij hielden we uiteraard rekening met het door C-Job ontworpen interieur van het nieuwe schip de Texelstroom. Het logo is geïnspireerd op het bestaande Bij de Boot-logo, maar dan sterk gestileerd. De typografie is gebaseerd op het TESO-logo. De ronde vorm in het logo suggereert het heen en weer varen en de loop van de zon. Voor de belettering aan de buitenzijde van het schip werd gekozen voor 3D box letters met een bronzen (nautische) uitstraling. Intussen werden ook andere uitingen, van kleding tot dienbladen, ontwikkeld.

Tweede fase

Rebotex verdwijnt als handelsnaam en heet voortaan ‘Op de Boot. Eten & Drinken.’ Uiteindelijk gaan alle restauratie-onderdelen Op de Boot heten. Voor ons was het niet alleen leuk, maar ook eervol om ook te mogen helpen bij het implementeren van de nieuwe stijl op de andere boot, de Dokter Wagemaker, en in de kiosk in Den Helder.

Resultaat

Met een herkenbare sfeer, signing en kleuren creëert Op de Boot een gevoel van vertrouwen en kwaliteit bij de gasten aan boord en in de kiosken. In hun missie om bij de komst van de nieuwe boot én met de nieuwe naam een flinke kwaliteitsslag te maken is Rebotex/Op de Boot meer dan geslaagd!

Neem contact met ons op

Ben je van plan om een bedrijf te starten of is je huisstijl toe aan een opfrisbeurt en kun je daar wel wat hulp bij gebruiken? Schroom dan niet en neem contact op met Ronald of Romana: (0222) 310 618 of info@ziltezaken.nl

Cases

Eigenaar Joost Hoogenbosch kwam met het idee om een magazine te maken voor zijn gasten.
Vol met achtergrondverhalen over het restaurant, de geschiedenis van de boerderij, de Texelse producten en de mooie omgeving.

Ontdek de voordelen van schapenwol op de nieuwe Texeler site

Wist je dat schapenwol enorm veel voordelen heeft voor je nachtrust? Texeler maakt er al ruim 75 jaar de heerlijkste dekbedden van. Je leest er alles over op de nieuwe site die we voor Texeler ontwikkelden.

Familie Rikkenberg runt sinds 2014 de Kampeershop op Texel. Het is de meest uitgebreide kampeerspeciaalzaak van het eiland. Daar hoort uiteraard een mooie website bij!

Hardloper en fysiotherapeut Robert Bakker kwam bij ons met het idee voor een hardloopboek met de mooiste routes op het eiland. Na een paar afspraken en brainstormsessies zijn we in samenwerking met tekstschrijver Joop Rommets aan de slag gegaan.

Een nieuwe site voor De Muy Bungalowverhuur
Als totaalpartner neemt De Muy Bungalowverhuur veel werk uit handen van particuliere vakantiehuisverhuurders. Naast het facilitaire aspect is De Muy ook verantwoordelijk voor de marketing van de vakantiehuisjes. Om het aanbod van De Muy aantrekkelijker en slimmer te tonen hebben wij de website helemaal vernieuwd.